Recruiting-Nederland

Alles over werving en selectie!

Werving en selectie

Werving en selectie

Wij werken, jullie profiteren

Bij Recruiting Nederland,bieden we waardevolle richtlijnen en inzichten voor bedrijven die het wervings- en selectieproces willen optimaliseren. Ons platform biedt tips over het opstellen van effectieve vacatures en advies over het identificeren en beoordelen van geschikte kandidaten, waardoor het proces efficiënter en gerichter wordt.

We delen ook nuttige informatie over HR-gerelateerde onderwerpen, zoals het beheren van personeelsdossiers, het uitvoeren van functioneringsgesprekken, het verbeteren van communicatie en het begrijpen van arbeidscontracten en coachingsstrategieën.

Benieuwd hoe onze inzichten je wervingsinspanningen kunnen ondersteunen? Ontdek onze bronnen en vind strategieën die aansluiten bij jouw behoeften.
Recruiting Nederland,wij helpen u graag verder!

Hoe werkt het?

Het definiëren van het ideale werknemersprofiel is de basis van een effectief wervings- en selectieproces. Wij helpen bedrijven bij het opstellen van duidelijke en overtuigende functiebeschrijvingen die de belangrijkste vereisten benadrukken en de waarden van de organisatie weerspiegelen, zodat de juiste kandidaten worden aangetrokken.

Onze begeleiding strekt zich uit tot het beoordelen van potentiële kandidaten, van het screenen van sollicitaties tot het voeren van sollicitatiegesprekken, met altijd een focus op aansluiting bij de bedrijfscultuur.

Met onze stapsgewijze aanpak kunnen bedrijven hun wervingsproces stroomlijnen, de efficiëntie verbeteren en succesvolle verbindingen creëren met kandidaten die perfect passen bij de organisatie op de lange termijn.

Hoe kies ik het beste tussen de sollicitanten?

Heeft u personeel nodig maar weet u niet precies hoe je het beste mensen selecteert, kandidaten genoeg, maar hoe weet je nou wie het meest geschikt is? Traditionele sollicitatiegesprekken leveren vaak niet het beste resultaat op. Wat dan wel?

Al vanaf het begin van Recruiting Nederland zien we dat bedrijven het moeilijk vinden om de beste kandidaat te selecteren voor een vacature. Dit komt meestal door de foute beslissingen die worden gemaakt bij het proces van werving. Het is achterhaald om standaard een mailtje te sturen met je CV en motivatiebrief.

Hier zijn vier tips waardoor jij meer inzicht en informatie krijgt over de persoon die soliciteert:

  • Plaats de sollicitatie op de juiste plekken

Heb je een voorkeur voor mensen die dichtbij in de stad wonen? Zorg er dan voor dat je bijvoorbeeld de juist lokale krant benaderd. Heb je een energie bedrijf? Plaats de advertentie dan niet in een natuur-magazine. Hierdoor zullen de verkeerde mensen een sollicitatie sturen. Wanneer je het plaatst in de goeie krant heb je veel meer kans dat je een goede sollicitant aan de haak slaat.

  • Voeg vragen toe aan de eisen van het mailtje

Vraag kandidaten niet alleen om een CV en een sollicitatiebrief te uploaden, maar stel meteen een reeks vragen. Zo’n vragenlijst kan dan als filter werken voor kandidaten die niet geschikt zijn voor de functie of die niet de gezochte motivatie hebben. Wij proberen deze vragen zelf zo te ontwerpen dat we ermee kunnen ontdekken waar kandidaten echt naar op zoek zijn.  De beste kandidaten gaan ook in op de redenering achter hun antwoorden.

  • Bereid onverwachte vragen voor 

Tegenwoordig weten veel mensen dat de vraag 'Wat zijn je sterke en zwakke punten', langskomt. Hier kun je je dus makkelijk op voorbereiden. Stel in plaats daarvan een vraag die onverwachts is en onvoorbereid. Hierdoor vraag je een oprecht antwoord. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de vraag 'Wat verwacht je hier precies te leren' of 'hoe zie jij jezelf in de toekomst bij ons bedrijf.

  • Betrek je hele team in het proces

Het team dat zich op de werkvloer bevindt hebben allemaal gesolliciteerd en op gesprek geweest. Zij weten hoe het werkt en hebben inmiddels ervaring met het beroep. Vaak kan je team je helpen met het selecteren van de juiste mensen.  Laat elk teamlid mee evalueren zodat er een duidelijk overzicht ontstaat van de kandidaat en een mogelijke culturele fit.