Werving en selectie
Wij werken, jullie profiteren
Recruiting Nederland is gespecialiseerd in het werven en selecteren van personeel. Het werven en selecteren van nieuw personeel kan een lang proces zijn. Recruiting Nederland kan het gehele werven en solliciteren overnemen of een gedeelte er van. Van het schrijven van de vacature tot het selecteren van kandidaten door middel van persoonlijke interviews.
Daarnaast bieden wij ondersteuning aan bedrijven op het gebied van personele zaken als dossierbeheer, functioneringsgesprekken, personeelscommunicatie, arbeidsovereenkomsten en coaching.
Mocht u interesse hebben in onze diensten, dan kunt u contact met ons opnemen om de mogelijkheden te bespreken en te kijken wat het beste bij u past.
Recruiting Nederland, wij helpen u graag verder!
Hoe werkt het?
Het samenstellen van een zo goed mogelijk medewerkersprofiel is het begin voor een goede werving en selectie van kandidaten voor uw bedrijf. Daarom gaan wij altijd een persoonlijk gesprek aan met onze werkgever. Het liefst maken wij met u, maar ook met de sfeer binnen uw organisatie kennis. Op basis hiervan maken wij een selectie uit honderden kandidaten en kunnen wij het gehele wervingstraject voor u uit handen nemen.
De werving en selectie is pas gelukt, wanneer de kandidaat niet alleen uw vacature kan invullen, maar ook in uw organisatie past. Voor ons is het veel méér dan alleen een plaatsing. Het gaat erom de juiste persoon bij de juiste organisatie te plaatsen. Wij streven hierbij naar een lange termijn relatie om u ook in de toekomst zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.
Hoe kies ik het beste tussen de sollicitanten?
Heeft u personeel nodig maar weet u niet precies hoe je het beste mensen selecteert, kandidaten genoeg, maar hoe weet je nou wie het meest geschikt is? Traditionele sollicitatiegesprekken leveren vaak niet het beste resultaat op. Wat dan wel?
Al vanaf het begin van Recruiting Nederland zien we dat bedrijven het moeilijk vinden om de beste kandidaat te selecteren voor een vacature. Dit komt meestal door de foute beslissingen die worden gemaakt bij het proces van werving. Het is achterhaald om standaard een mailtje te sturen met je CV en motivatiebrief.
Hier zijn vier tips waardoor jij meer inzicht en informatie krijgt over de persoon die soliciteert:
- Plaats de sollicitatie op de juiste plekken
Heb je een voorkeur voor mensen die dichtbij in de stad wonen? Zorg er dan voor dat je bijvoorbeeld de juist lokale krant benaderd. Heb je een energie bedrijf? Plaats de advertentie dan niet in een natuur-magazine. Hierdoor zullen de verkeerde mensen een sollicitatie sturen. Wanneer je het plaatst in de goeie krant heb je veel meer kans dat je een goede sollicitant aan de haak slaat.
- Voeg vragen toe aan de eisen van het mailtje
Vraag kandidaten niet alleen om een CV en een sollicitatiebrief te uploaden, maar stel meteen een reeks vragen. Zo’n vragenlijst kan dan als filter werken voor kandidaten die niet geschikt zijn voor de functie of die niet de gezochte motivatie hebben. Wij proberen deze vragen zelf zo te ontwerpen dat we ermee kunnen ontdekken waar kandidaten echt naar op zoek zijn. De beste kandidaten gaan ook in op de redenering achter hun antwoorden.
- Bereid onverwachte vragen voor
Tegenwoordig weten veel mensen dat de vraag 'Wat zijn je sterke en zwakke punten', langskomt. Hier kun je je dus makkelijk op voorbereiden. Stel in plaats daarvan een vraag die onverwachts is en onvoorbereid. Hierdoor vraag je een oprecht antwoord. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de vraag 'Wat verwacht je hier precies te leren' of 'hoe zie jij jezelf in de toekomst bij ons bedrijf.
- Betrek je hele team in het proces
Het team dat zich op de werkvloer bevindt hebben allemaal gesolliciteerd en op gesprek geweest. Zij weten hoe het werkt en hebben inmiddels ervaring met het beroep. Vaak kan je team je helpen met het selecteren van de juiste mensen. Laat elk teamlid mee evalueren zodat er een duidelijk overzicht ontstaat van de kandidaat en een mogelijke culturele fit.